Uitkomsten enquête 2017
Opmerkingen van geënquêteerden :
- Zeer goed luisterend, goed samenvattend, positief ingesteld, gebruik makend van mening/conclusies patient, uitstekend inlevingsvermogen, uitstekende documentatie en daardoor direct/altijd op hoogte van voorgaande bezoeken/klachten.
- Betrekt gezinssituatie goed in gesprek, analyseert uitstekend met brede en open visie op bijzondere omstandigheden gezin.
- Wij zouden geen andere huisarts willen !
- We voelen ons serieus genomen.
- De praktijk is telefonisch goed bereikbaar.
- Nauwelijks telefonische wachttijd.
- Zeer vriendelijke assistentes.
- Je kunt snel terecht, als je een afspraak wil maken. Vaak al dezelfde dag of de volgende dag.
- Zeer tevreden over de praktijk in zijn algemeen!!
- Zeer tevreden over arts en practijk
- Prima huisarts. Ook goed dat er regelmatig artsen in opleiding zijn.
- Dhr.Peters is een rustige nuchtere arts. Hij neemt zijn vak zeer serieus. Wij zijn met ons gezin al ruim 18 jaar ingeschreven als patiënt. Daardoor is veel van ons bekend en worden klachten op waarde geschat.
- Dhr. Peters is duidelijk een generalist met een zeer uitgebreide kennis. Bij klachten die minder bekend zijn wordt de telefonische hulp van een specialist ingeroepen. Je ervaart dat je klachten serieus genomen worden.
- Dhr. Peters informeert regelmatig telefonisch hoe het met bepaalde klachten is verlopen. Of belt over het gebruik van bepaalde medicijnen. Als door een andere arts voorgeschreven medicijnen beter niet gebruikt kunnen worden met regulier ingenomen medicijnen.
- Dhr Peters schrijft niet snel medicijnen voor. Veel klachten gaan uiteindelijk zelf weer over. Dat blijkt dan ook na afloop. De communicatie is prettig en goed en vindt op een onderling gelijkwaardig niveau plaats.
- Wat prettig is, is dat we in principe steeds de zelfde arts hebben. Bij klachten is er de mogelijkheid om naar de arts in opleiding te gaan, of naar de plaatsvervanger. Advies gebeurd dan in overleg met Dhr. Peters . Maar wil je Dhr. Peters zelf spreken dan duurt het hooguit 2 dagen om een afspraak te maken.
- Zeer veel prettiger dan een groepspraktijk.
- De kinderen geven wel aan dat als klachten lichamelijk onderzocht worden, het onderzoek pijnlijk is.
- Wij zijn zeer tevreden met Dhr. Peters als onze arts., wij voelen ons door hem serieus genomen. Daar tegenover staat dat wij vertrouwen hebben in zijn kennis en respect hebben voor de wijze waarop hij zijn vak uitoefent.
- Dokter neemt voldoende tijd om naar je te luisteren. Hij is rustig en denkt goed met je mee. Hij heeft mij goed geholpen in moeilijke tijden. Een belletje toen onze dochter met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. Dat was erg fijn en attent
- De huisarts zou meer persoonlijke belangstelling moeten hebben.
- De huisarts verstaat zijn vak uitstekend, medisch gezien.
- Dokter Peters is een dokter zonder poespas die duidelijk en helder is en waar nodig ook proactief meedenkt. Kortom een prima huisarts.
- Dr Peters is een zeer prettige arts, je voelt je er meteen op je gemak.
- Zeer tevrden. Blij met onze keuze voor deze huisarts.
- Ik vind dokter Peters een hele fijne huisarts. niet alleen het afgelopen jaar maar ik ben al zijn patient vanaf het begin dat wij hier in Bemmel wonen, en toen is dr Peters ook rond die tijd begonnen. Hij is altijd zeer duidelijk, slaat er ter plekke de boeken op na, legt goed uit wat consequenties zijn van een en ander en schrijft direct een samenvatting van de klachten in de computer. Hij kan dus van jaren geleden nog terugkijken wat er toen met me aan de hand was. Als ik bij hem ben geweest heb ik nooit het gevoel dat ik ergens niet verder mee kom. Hij probeert mee te denken en geeft je zeker NIET het gevoel een nummer te zijn. Ik ben zeer blij met hem als mijn huisarts.
- Ik vind het vervelend als tijdens het gesprek als je aan het praten bent, de gegevens in de computer worden verwerkt. Tevens ben ik een keer de spreekkamer uitgestuurd, omdat er een telefoon beantwoord moest worden. Dit heb ik als heel storend ervaren. Verder prettige huisarts
- Ik ben zeer tevreden over de praktijk van dr. Peters
- Ik zou iemand anders deze huisarts aanbevelen. Ook de waarnemend arts is prima.
Patiëntenoordeel
De Europep vragenlijst is het product van een internationaal project (van de EQUIP groep) en wordt inmiddels in 18 landen toegepast. Deze vragenlijst weerspiegelt de prioriteiten van patiënten en huisartsen, is gevalideerd en toepasbaar gebleken. Er blijkt niet zo veel variatie tussen landen te bestaan, maar wel tussen patiënten en huisartspraktijken. Hoewel patiënten over het algemeen positief oordelen over hun huisarts en huisartsenpraktijk, is er toch wel variatie. De referentiewaarde betreft de gemiddelde score van de deelnemers aan de NHG-praktijkaccreditering.
Aantal ingevulde patiënten vragenlijsten die voor 75% of meer zijn ingevuld: 25 |
Algemene waardering
|
|
|
|||||||||
Mate van tevredenheid van patiënten (op schaal van 0=slecht tot 100=uitstekend), in de afgelopen 12 maanden, betreffende: |
Mate tevredenheid |
Referentie waarde |
|||||||||
voor de patiënt het gevoel te geven dat u tijd voor hem/haar had tijdens het consult: |
88.5 (n= 26 ) |
87,9 |
|||||||||
voor het belangstelling tonen voor zijn/haar persoonlijke situatie |
86.9 (n= 26 ) |
86,4 |
|||||||||
voor het ervoor zorgen dat hij/zij gemakkelijk over zijn/haar problemen kon vertellen |
90.4 (n= 25 ) |
87,9 |
|||||||||
voor het hem/haar betrekken bij beslissingen over de medische behandeling |
90.8 (n= 24 ) |
86,4 |
|||||||||
voor het naar hem/haar luisteren |
93.6 (n= 25 ) |
89,8 |
|||||||||
voor het vertrouwelijk houden van de aantekeningen en de gegevens over hem/haar |
94.4 (n= 25 ) |
90,8 |
|||||||||
voor het snel verlichten van de klachten |
86.1 (n= 23 ) |
81,8 |
|||||||||
voor het bieden van hulp zodat hij/zij zich goed genoeg voelde voor de normale dagelijkse bezigheden |
86.7 (n= 21 ) |
84,1 |
|||||||||
voor een zorgvuldige en degelijke aanpak |
91.2 (n= 25 ) |
86,4 |
|||||||||
voor het doen van lichamelijk onderzoek bij hem/haar |
89.2 (n= 24 ) |
87,0 |
|||||||||
voor het aanbieden van hulp bij het voorkomen van ziekten (bevolkingsonderzoek, inentingen) |
87.1 (n= 17 ) |
84,6 |
|||||||||
voor het uitleg geven over wat de bedoeling is van onderzoeken en behandelingen |
89.2 (n= 24 ) |
87,2 |
|||||||||
voor het vertellen wat zij/hij wilde weten over zijn/haar klacht |
88.0 (n= 25 ) |
87,4 |
|||||||||
voor het voorbereiden op wat de patiënt kan verwachten van de specialist of het ziekenhuis |
89.2 (n= 13 ) |
81,6 |
|||||||||
voor omgaan met emotionele problemen betreffende zijn/haar gezondheidstoestand |
85.9 (n= 17 ) |
85,2 |
|||||||||
voor het duidelijk maken waarom het belangrijk is om uw advies op te volgen |
90.0 (n= 20 ) |
85,5 |
|||||||||
voor het weten wat u heeft gedaan of de patiënt heeft verteld tijdens voorgaande bezoeken |
85.5 (n= 22 ) |
84,9 |
|||||||||
Gemiddelde score van de maximaal te halen 100 |
89.0 |
86.2 |
|||||||||
n= het aantal patiënten dat deze vraag heeft beantwoord, m.u.v. het "n.v.t." antwoord.
Waardering voor de voorlichting
|
|
|
|||||||||
Terugkijkend op de afgelopen 12 maanden, gaf de patiënt u als huisarts de waardering: |
% ja |
Referentie waarde |
|||||||||
vindt dat de informatie over de ziekte goed is |
100.0 % (n= 23 ) |
92,7% |
|||||||||
wel eens een folder meekrijgt op het spreekuur |
85.7 % (n= 21 ) |
41,6% |
|||||||||
wel eens uitleg krijgt tijdens het consult m.b.v. een demo |
91.7 % (n= 24 ) |
46,1% |
|||||||||
uitleg krijgt over mogelijke bijwerkingen van medicatie |
85.7 % (n= 21 ) |
83,0% |
|||||||||
uitleg krijgt over reden van elke medicatie |
100.0 % (n= 22 ) |
95,4% |
|||||||||
voorlichting over medicatiegebruik krijgt tijdens het consult |
91.3 % (n= 23 ) |
93,6% |
|||||||||
Score (sommatie): |
554.4 % |
452,4% |
|||||||||
n= het aantal patiënten dat bij deze vraag "ja" of "nee" heeft geantwoord.
Waardering voor de wachttijd
|
|
|
|||||||||
Wachttijd |
Uw spreekkamer |
Referentie waarde |
|||||||||
Wachttijd voor het consult |
6.8 min. |
11.4 ± 7.2 min. |
|||||||||
Waardering voor de spreekuurorganisatie
|
|
|
|||||||||
Spreekuurorganisatie, percentage patiënten dat: |
% Ja |
Referentie waarde |
|||||||||
behoefte heeft aan meer consulttijd |
3.8 % (n= 26 ) |
16,8% |
|||||||||
de huisarts tijdens het consult door de telefoon wordt gestoord |
25.9 % (n= 27 ) |
13,4% |
|||||||||
Score (sommatie): |
29.7 % |
30,2% |
|||||||||
Voor deze vragen geldt: een hoge somscore (of % ja) houdt een lagere waardering in.
Waardering voor samenwerking met de 2e lijn.
|
|
|
|||||||||
Samenwerking met de 2e lijn, percentage patiënten dat: |
% Ja |
Referentie waarde |
|||||||||
vindt dat u juist en op tijd geïnformeerd bent over onderzoek en behandeling door de specialist |
94.7 % (n= 19 ) |
87,6% |
|||||||||
vindt dat u contact met hen hield tijdens zijn/haar verblijf in het ziekenhuis |
42.9 % (n= 7 ) |
37,9% |
|||||||||
Score (sommatie): |
137.6 % |
125,5% |
|||||||||
Waardering over verslaglegging
|
|
|
|||||||||
Medische verslaglegging, percentage patiënten dat: |
% Ja |
Referentie waarde |
|||||||||
De huisarts op de hoogte is van hun medische achtergrond |
100.0 % (n= 26 ) |
95,2% |
|||||||||
Achtergrondkenmerken respondenten
|
|
|
|||||||||
Kenmerken: |
Waarde |
Referentie waarde |
|||||||||
Gemiddelde leeftijd van de respondent. |
52.7 jaar |
51,1 jaar |
|||||||||
Percentage manlijke respondenten. n= totaal aantal respondenten |
40.7 % (n= 27 ) |
35,1% |
|||||||||
Percentage vrouwelijke respondenten. n= totaal aantal respondenten |
59.3 % (n= 27 ) |
64,9% |
|||||||||
Gemiddeld aantal bezoeken aan/van de huisarts in de afgelopen 12 maanden. |
4.8 keer |
4,3 keer |
|||||||||
Percentage patiënten dat vindt dat zij een aandoening heeft die langer dan 3 maanden duurt. |
46.2 % |
24,4% |
|||||||||
HUISARTSPRAKTIJK MBM. PETERS
Karstraat 22
6681LB Bemmel
TELEFOON
0481 452115
OPENINGSTIJDEN
van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur (woensdag 8.00-12,00). Spreekuren zijn volgens afspraak.
tel praktijk 0481 452115
telefoon bij spoed: 0481 452115, optie 1.